Goede communicatie is het cement dat de bouwstenen van elke organisatie bij elkaar houdt.
Een communicatietraining is dan ook een investering die zichzelf op veel manieren terugverdient. Medewerkers die goed kunnen verwoorden wat zij willen zeggen, voelen zich zekerder en komen overtuigender over.
Ja maar, mensen moeten toch zichzelf kunnen zijn?
Inderdaad. Jezelf kunnen zijn én je bewust zijn van hoe je over komt op anderen. Tijdens de communicatietraining werken we daarom vanuit jouw natuurlijke grondhouding.
Ook hier geldt: je moet eerst de aanwezige talenten herkennen om ze te kunnen vergroten.
Herken jouw patronen en valkuilen. Want die heb je. Ja, jij ook.
En die patronen zijn vaak ook nog je valkuil in je communicatie met anderen. Zelf zie je vaak wel het effect daarvan op je omgeving maar niet de oorzaak.
Spiegeltjes, spiegeltje…
Er wordt je een spiegel voorgehouden. Op een respectvolle manier helpen deelnemers elkaar met feedback. Want communiceren leer je niet uit een boekje maar door te doen.
Onderwerpen in de training Communicatie:
- Inzicht in je eigen communicatiestijl: sterkten en valkuilen
- Gesprekstechnieken, actief luisteren en samenvatten
- Kort en bondig presenteren van meningen en boodschappen
- Je eigen overtuigingskracht
- Omgaan met weerstand, klachten en emoties
- Non-verbale communicatie en communicatietechnieken
- Gespreksvaardigheden en gesprekstechnieken
- De leiding nemen, vasthouden en terugnemen
- Effectief feedback geven en ontvangen
- Situaties uit je eigen praktijk
De training is bedoeld voor:
.
photo credit: le temple du chemisier via photopin cc